පෙන්තකොස්ත කණ්ඩායම් වලට විතරයි තියෙනවා කියල හිතාගෙන ඉන්න ශුද්ධාත්ම දීමනා (කැරිස්මාටා) යනු මොනවාද?

පෙන්තකොස්ත කණ්ඩායම් වලට විතරයි තියෙනවා කියල හිතාගෙන ඉන්න ශුද්ධාත්ම දීමනා (කැරිස්මාටා) යනු මොනවාද?
Photo by Fuu J / Unsplash

දෙවියන් වහන්සේගේ කරුණාවන්ත ප්‍රේමයෙන් (කාරිස්) මිනිසා වෙත ගලා එන ඕනෑම හොඳ තෑග්ගක් ශුද්ධාත්ම දීමනාවකි, කැරිස්මාටා. - ග්‍රීක පදය charisma යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ දෙවියන් වහන්සේගේ කරුණාවන්ත ප්‍රේමයෙන් (charis) මිනිසා වෙත ගලා එන ඕනෑම හොඳ තෑග්ගක්; මිදීමේ සහ සදාකාල ජීවනයේ සිට ජේසුස් වහන්සේ ගැන විශ්වාසය සහෝදරයන් සමඟ සන්නිවේදනය කිරීම, සැනසීම දක්වා ඕනෑම දිව්‍යමය වරමක් හෝ දීමනාවක්. (රෝම, 5:15, 16; 6:23; 11:29). කෙසේ වෙතත්, මෙම කැරිස්මා නම් පදයට පටු අර්ථයක් ඇත: ඒ සෑම කිතුනුවකුටම සභාව තුළ තම කර්තව්‍යය ඉටු කිරීමට ලබා දී ඇති අධ්‍යාත්මික වරප්‍රසාද සහ සුදුසුකම්:
“සෑම කෙනෙකුටම දෙවියන් වහන්සේගෙන් නිසි තෑග්ගක් [කැරිස්මාවක්] ඇත; එකක් මේ ආකාරයෙන්, තවත් එකක් ඉන් පසුව"
(I කොරින්ති ., 7: 7 ආදිය)

අවසාන වශයෙන්, එහි පටු අර්ථයෙන්, චරිස්මා යනු අන්‍යයන්ගේ යහපත සඳහා තනි තනි කිතුනුවන්ට ලබා දී ඇති අසාමාන්‍ය වරම දැක්වීම සඳහා දේවධර්මීය යෙදුමයි.

මේවා, හෝ මේවායින් බොහොමයක්, ශාන්ත පාවුළු (I කොරින්ති 12:4, 9, 28, 30, 31) විසින් ලැයිස්තු ගත කර ඇති අතර මේ ලිපියේ විෂය කරුණ එයයි. ඒවා නම්: “ප්‍රඥාවේ වචනය, දැනුමේ වචනය, ඇදහිල්ල, සුව කිරීමේ කරුණාව, ප්‍රාතිහාර්යයන් ක්‍රියා කිරීම, අනාවැකිය, ආත්මයන්ගේ විචාර බුද්ධිය, විවිධ භාෂා, කථන අර්ථකථනය” (I කොරින්ති , 12:, 8 -10).

මේවාට "දෙවියන්වහන්සේ සභාව තුළ පළමු කොට අපෝස්තුලුවරුන් ද දෙවනුව දිවැසිවරුන් ද තෙවනුව ගුරුවරුන් ද ඊ ළඟට හාස්කම් ද ඊ ළඟට සුව කිරීමේ දීමනා ද උපකාර ද පරිපාලනය
(1 කොරින්ති  12:28) යන කැරිස්මාටා එකතු වේ.

මෙම අසාමාන්‍ය ත්‍යාගයන් දිවැසිවර ජොයෙල් (2:28) විසින් පුරෝකථනය කරන ලද අතර ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ විසින්ද ඇදහිලිවන්තයන්ට මෙම දීමනා පොරොන්දු විය:

"17 අදහන්නන් සමඟ පවතින ලකුණු මෙසේ ය; මාගේ නාමයෙන් ඔවුන් යක්ෂාත්මයන් දුරු කරනු ඇත; අලුත් භාෂාවලින් කතා කරනු ඇත. 18 ඔවුන් තම අත්වලින් සර්පයින් අල්ලා ගනු ඇත; ඔවුන් මරණීය විස පානය කළත් ඔවුන්ට එයින් කිසිදු අනතුරක් වන්නේ නැත; ඔවුන් රෝගීන් පිට අත් තබනු ඇත; එවිට ඔවුන් සුවය ලබනු ඇතැ” යි පැවසූ සේක.. (මාර්ක්, xvi, 17, 18).  සමිඳාණන් වහන්සේගේ පොරොන්දුව පෙන්තකොස්ත දිනයේ (ක්‍රියා, ii, 4) ජෙරුසලමේ දී ද, සභාව ව්‍යාප්ත වූ විට, සමාරියේ (ක්‍රියා, viii, 18), සිසේරියාවේ (x, 46), එපීසයේ (xix, 6), රෝමයේ (රෝම ., xii, 6), ගලාතියේ (ගලාති iii, 5) සහ වඩාත් කැපී පෙනෙන ලෙස කොරින්තියේ (I කොරින්ති , xii, 14).

නමුත් කොරින්ති සභාවේ  ශුද්ධාත්ම දීමනා අවභාවිතාවක් විය. කොරින්තිවරුන්ට පාවුළුතුමාගේ පළමු ලිපියේ ශුද්ධාත්ම දීමනා අවභාවිතාව දීර්ඝ ලෙස සාකච්ඡා කිරීමට ශාන්ත පාවුළුව පොළඹවන ලදී. මෙම "ආත්මික දීමනා" කතෝලික සභාව නම් ශරීරය වේගයෙන් වර්ධනය කරන ශුද්ධ  ආත්මයෙන් පිටවන බව පාවුළු  අපොස්තුළුතුමා උගන්වයි; මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනා වල කාර්යයන් ස්වභාවික ශරීරයේ කාර්යයන් මෙන් විවිධාංගීකරණය වී ඇති බව; සහ පුද්ගලයන්ට ලබා දී ඇතත්, ඒවා සමස්ත ප්‍රජාවගේ දියුණුව සඳහා අදහස් කරන බව (I කොරින්ති ., xii).

දේවධර්මාචාර්යවරුන් පුද්ගලිකව කෙනෙක් ව ශුද්ධවත් කරන වරප්‍රසාදයන්ගෙන් කරිස්මාටා වෙන්කර හඳුනා ගනී:

they call the former gratioe gratis datoe in opposition to the gratioe gratum facientes

ඔවුන් පුද්ගලිකව කෙනෙක් ව ශුද්ධවත් කරන වරප්‍රසාදයන් gratioe gratis datoe ලෙසත් ශුද්ධාත්ම දීමනා ඊට ප්‍රතිවිරුද්ධ අර්ථයෙන්  gratioe gratum facientes ලෙස හැදින්විය. පුද්ගලිකව කෙනෙක් ශුද්ධවත් වීම සඳහා දෙනු ලබන "ශුද්ධාත්මයාණන්ගේ ත්‍යාග සහ ඵල"  ශුද්ධාත්ම දීමනා ලෙස සැලකීම වැරැදිය. ශාන්ත තෝමස් (Summa Theol., I-II, Q. cxi, a. 4) තර්ක කරන්නේ පාවුළු අපොස්තුළුවරයා (I කොරින්ති ., xii, 8-10) “ශුද්ධාත්ම දීමනා නිවැරදිව බෙදයි; මක්නිසාද සමහර ශුද්ධාත්ම දීමනා විශ්වාසය, ප්‍රඥාවේ වචනය සහ විද්‍යාවේ වචනය ලෙස දැනුමේ පරිපූර්ණත්වයට අයත් වේ.
සමහරක් ශුද්ධාත්ම දීමනා අයත් වන්නේ ධර්මය තහවුරු කිරීම හෝ සුව කිරීමේ වරම, ප්‍රාතිහාර්යයන් කිරීම, අනාවැකි කීම, ආත්මයන් පිළිබඳ අවබෝධය, සමහරක් ශුද්ධාත්ම දීමනා, භාෂා සහ කථන අර්ථකථන ලෙස සුවිශේෂ  ප්‍රකාශනයට අයත් වේ.  කෙසේ වෙතත්, ශාන්ත පාවුළු තුමා මෙම පද දෙකෙහි චරිස්මාතා පිළිබඳ සම්පූර්ණ ලැයිස්තුවක්  ලබා දීමට අදහස් නොකළ බව පිළිගත යුතුය, මන්ද ඔහු කොරින්ති 12 පරිච්ඡේදය අවසානයේ තවත් ශුද්ධාත්ම දීමනා කිහිපයක් සඳහන් කරයි; ඊට අමතරව ඔහු විද්‍යාත්මක බෙදීමක් සඳහා උත්සාහ නොකරයි.

Englmann (Die Charismen, Ratisbon, 1848) ශුද්ධාත්ම දීමනා වර්ග දෙකක් වෙන්කර හඳුනා ගනී:

(a) සභාවේ අභ්‍යන්තර වර්ධනයට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා;
(ආ) සභාවේ බාහිර සංවර්ධනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා;

සභාවේ නායකයන්ට ඔවුන්ගේ සභා පරිපාලන ය ඉටු කිරීමේදී ඊට උපකාර වන සභාවේ අභ්‍යන්තර වර්ධනයට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා; ශුද්ධාත්මයාණන් ලබා දේ සභාවේ බාහිර සංවර්ධනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා; හාස්කම් කිරීමේ තෑග්ග අදාල අයට ලබා දේ..

මෙම බෙදීම I පේදුරු , iv, 10, 11 හි පෙන්වා දී ඇති බව පෙනේ:

“දෙවියන්වහන්සේගේ අනේකාකාර අනුග්‍රහයේ විශ්වාසනීය කළමනාකරුවන් ලෙස එකිනෙකාට ලැබී ඇති දීමනාව කවරක් වුව ද, එය අන්‍යයන්ට සේවය කිරීමට යොදවන්න. 11 යමෙක් වචනය කතා කරන්නේ නම්, ඔහු දෙවියන්වහන්සේගේ වචන කතා කරන්නකු ලෙස එය කළ යුතු ය. යමෙක් සේවය කරන්නේ නම්, දෙවියන්වහන්සේ සපයන ශක්තියෙන් ඔහු එය කළ යුතු ය. එසේ කළ යුත්තේ, හැම දේහිදීම ජේසුස් ක්‍රිස්තුස්වහන්සේ තුළින් දෙවියන්වහන්සේ තේජෝමහිමයට පැමිණෙන පිණිස ය. තේජෝමහිමයත්, ආධිපත්‍යයත් සදහට ම උන්වහන්සේගේ ය! ආමෙන්.. "

ශාන්ත පාවුළු විසින් ලැයිස්තු ගත කරන ලද දීමනා හතක් පළමු කාණ්ඩයට (සභාවේ අභ්‍යන්තර වර්ධනයට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා) කාණ්ඩයට අයත් වේ:
(I) අපෝස්තලිකත්වය
(2) දිවැසිවරය;
(3) ආත්මයන් හදුනා ගැනීම ;
(4) ගුරු;
(5) ප්‍රඥාව සහ දැනුම ;
(6) උපකාර කිරීම;
(7) පරිපාලනය කිරීමේ තෑග්ග.

පහක් දෙවන කාණ්ඩයට අයත් වේ: (සභාවේ බාහිර සංවර්ධනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා)
(8) විශ්වාසය වැඩි කිරීම;
(9) ආශ්චර්යයේ බලය;
(10) විශේෂයෙන් රෝගීන් සුව කිරීම;
(11) භාෂා දීමනාව;
(12) භාෂා අර්ථ නිරූපණය.
සභාවේ අභ්‍යන්තර වර්ධනයට උදවු වන ශුද්ධාත්ම දීමනා

1. අපෝස්තලිකත්වය
සභාව ගොඩනැගීම සඳහා මිනිසාට දෙවියන්වහන්සේගේ අසාමාන්‍ය ත්‍යාග ලැයිස්තුවේ අපෝස්තලිකත්වය ප්‍රමුඛයා විය යුතුය. අපෝස්තලික කාර්යාලයේ සියලුම කරිස්මා සඳහා හිමිකම් පෑමක් අඩංගු වේ, මන්ද එහි සාමාන්‍ය ක්‍රියාකාරිත්වයේ පරමාර්ථය මෙම විශේෂ දීමනාවල පරමාර්ථය හා සමාන වේ: ආත්මයන් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ දෙවියන් වහන්සේ සමඟ එක්සත් කිරීමෙන් ඔවුන්ව ශුද්ධවත් කිරීම. ශුද්ධාත්මයාණන් වහන්සේ ගිනිමය දිවේ හැඩයෙන් ඔවුන් මතට බැසගත් විට ගෝලයන්ට ප්‍රථමව මහා ගොඩක් ශුද්ධාත්ම දීමනා ලැබුණි, ඔවුන් විවිධ භාෂාවලින් කතා කිරීමට පටන් ගත්හ. ඔවුන්ගේ මුළු ධර්මදූත  ක්‍රියාකාරකම් පුරාම ශුද්ධ ලියවිල්ල, ඉතිහාසය  පුරා ඔවුන්ට ආත්මික බලයන් හිමි වේ.

අපෝස්තුළුවරුන් හරහා ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ දීමනාවල පූර්ණත්වය පුද්ගලයන්ගේ සහ ස්ථානවල තත්වයන් අනුව විවිධ ප්‍රමාණවලින් ඔවුන්ගේ සහයකයන් වෙත ගලා ගියේය.

2. දිවැස්වරය
මිනිසාගේ සාමාන්‍ය දැනුමෙන් සැඟවී ඇති දේවල් දැනගැනීමේ සහ ප්‍රකාශ කිරීමේ හැකියාවයි. " අන්තියෝකියේ සභාවේ දිවැසිවරු හා ගුරුවරු වූහ" (ක්‍රියා, xiii, 1). අගබස් “ක්ලෝඩියස් යටතේ ඇති වූ මුළු ලෝකය පුරා මහත් සාගතයක් ඇති වන බව ආත්මයෙන් ඇඟවුම් කළේය” (ක්‍රියා, xi, 28). පිලිප් එවැන්ජලිස්තවරයාට "අනාවැකි කී කන්‍යාවන් වූ දියණියන් හතර දෙනෙක් සිටියා" (ක්‍රියා, xxi, 8, 9).

මෙම දිවැස්වරුන්ට සමහර අවස්ථාවලදී හදවත්වල රහස් දැන ගැනීමට සහ හෙළි කිරීමට ඉඩ ලබා දී ඇත (I කොරින්ති  xiv, 24, 25); ඔවුන් කතා කළේ “සියල්ලන්ට ඉගෙන ගැනීමටත්, සියල්ලන්ටම අනුශාසනා කිරීමටත්” (I කොරින්ති., xiv, 31), එයින් ඇඟවෙන්නේ ඔවුන් තම මිතුරන්ට වඩා ඇදහිල්ලෙන් ප්‍රබුද්ධ වූ බවයි. ඔවුන්ගේ ත්‍යාගය ස්ථිර එකක් නොවීය: මක්නිසාද යත් එක් දිවැසිවරයෙක් කතා කරන අතරතුර හදිසි හෙළිදරව්වක් "සභාවේ තවත් කෙනෙකුට " පැමිණිය හැකි අතර එවිට දිවැස් වරයා "සමාදානයෙන් සිටිය යුතුය" (I කොරින්ති ., xiv, 30). දිවැස් කීමේ පරමාර්ථය වූයේ "මිනිසුන්ව වැඩි දියුණු කිරීම, අනුශාසනා කිරීම සහ සැනසීම සඳහා" කතා කිරීමයි (1 කොරින්ති 14: 3, 4). පාවුලුතුමා මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනාව අන් සියල්ලටම වඩා ඉහලින් ශ්‍රේණිගත කරයි:

“1 ප්‍රේමය ලුහුබැඳ යන්න. ආත්මික දීමනා ලබන්නට අතිශය ආශා වන්න. දිවැස් වැකි පැවසීමට වෙසෙසින් ආශා වන්න (I කොරින්ති ., xiv, 1).
“මක්නිසාද දිවැස් වැකි පවසන තැනැත්තා අන්‍යභාෂාවෙන් කථා කරන තැනැත්තාට වඩා ශ්‍රේෂ්ඨය…” (ibid., 5).

දිවැස් කීම, විශේෂ හා අසාමාන්‍ය වුවද, එයට වෙනම තනතුරක් ලෙස සැලකීමට තරම් මුල් සභාවේ දිවැස් කීම නිතර පැවති බව පෙනේ.  අන්තියෝකියේ සභාවේ දිවැසිවරු හා ගුරුවරු වූහ එකට සම්බන්ධ වී ඇත (ක්‍රියා, xiii, 1), සහ “ඇත්ත වශයෙන්ම දෙවියන් වහන්සේ සභාව තුළ සමහරුන් පිහිටුවා ඇත; පළමුව අපෝස්තුලුවරුන් , දෙවනුව දිවැසිවරුන්, තෙවනුව සුව කරන්නෝ...” (I කොරින්ති  xii, 28; cf. එපීස., iv, 11). කෙසේ වෙතත්, කාලයාගේ ඇවෑමෙන් දිවැස් කීම අඩුවෙන් පොදු බවට පත් විය, කෙසේ වෙතත්, සම්පූර්ණයෙන්ම අතුරුදහන් විය.

3. ආත්මයන් පිළිබඳ අවබෝධය ස්වභාවික හෝ අත්පත් කරගත් තීක්ෂ්ණ බුද්ධියෙන් හෝ විනිශ්චයේ තීක්ෂ්ණ බුද්ධියෙන් වෙන්කර හඳුනාගත යුතුය. සමහර අසාමාන්‍ය ප්‍රකාශනයන් හොඳ හෝ නරක ආත්මයක් නිසා හෝ ස්වාභාවික නියෝජිතයන් විසින් සිදු කරන්නේද යන්න විනිශ්චය කිරීමට මෙම ශුද්ධාත්ම දිමනාව හිමිකරුට හැකියාව ලබා දෙන ආත්මික තෑග්ගකි. ශාන්ත පාවුලු එය අනාවැකි සමඟ සම්බන්ධ කරයි: “දිවැස්වරු දෙතුන් දෙනෙකුට කතා කිරීමට ඉඩ දෙන්න; ඉතිරි අයට විනිශ්චය කිරීමට ඉඩ දෙන්න” (I කොරින්ති ., xiv, 29). ගොඩක් අය දිවැස් වැකි කියන විට තුපහසුවෙන් පැමිණිය හැකි පරස්පරතා හා අවභාවිතා  වැළැක්වීමට සහ නිවැරදි කිරීමට මෙම දිවැස් වැකි විනිශ්චය කිරීම අවශ්‍ය විය. ආත්මයන් පිළිබඳ අවබෝධය බොහෝ සාන්තුවරයන් විසින් කැපී පෙනෙන මට්ටමකින් සතු වූ අතර ශාන්ත ජෝන් මේරි වියානි වැනි අය, පාපොච්චාරණය අසන්නන් සහ අධ්‍යාත්මික අධ්‍යක්ෂවරුන් අතර දැන් එය සාමාන්‍ය දෙයක්.

ගුරුවරුන් හෝ දේවධර්මාචාර්යන්ගේ ශුද්ධාත්ම දීමනාව වූයෙ ඔවුන්ගේ රැකවරණයට පවරා ඇති සමහර ප්‍රජාව තුළ ස්ථිරවම කිතුණු ඇදහිල්ල දේශනා කිරීම සහ ඉගැන්වීමයි.
ඇතමුන් අපෝස්තුලුවරුන් ද ඇතමුන් දිවැසිවරුන් ද ඇතමුන් ශුභාරංචි දේශකයින් ද ඇතමුන් සභා පාලකයින් හා ගුරුවරුන් ද ලෙස දී ඇත්තේ උන්වහන්සේම ය.  (එපීස., iv, 11)
අපෝස්තුලුවරුන් නව කිතුණු  ආරම්භ කරමින් තැනින් තැනට ගියහ. එම නව සභාවල ඇදහිල්ල පවත්වා ගත හැක්කේ ශුද්ධාත්ම දීමනාව මගින් ඔවුන්ගේ වැඩ සඳහා සුදුසු  ස්ථිර ගුරුවරුන්ට පමණි. එබැවින් ශාන්ත පාවුළු තිමෝතිට මෙසේ ලියයි:

"බොහෝ සාක්ෂිකරුවන් ඉදිරියේ මා පවසනු ඔබ අසා ඇති දෑ, අන් අයට ද ඉගැන්වීමට සමත් විශ්වාසී මනුෂ්‍යයින් අතට පත් කරන්න. " (II තිමෝති., ii, 2).
එවැනි විශ්වාසවන්ත මිනිසුන් මිෂනාරි රටවල දහම් ගුරුවරු වෙති.

ප්රඥාවේ වචනය සහ දැනුමේ වචනය (logos sophias logos gnoseos). ප්‍රඥාව (sapientia) ශාන්ත පාවුළුතුමා තුළ ශ්‍රේෂ්ඨ ක්‍රිස්තියානි අභිරහස් පිළිබඳ දැනුම වේ: ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ මාංසය, දුක් විදීම, මරණය  සහ නැවත නැඟිටීම සහ දෙවියන් වහන්සේගේ ආත්මයේ ඇදහිලිවන්තයා තුළ වාසය කිරීම (I කොරින්ති ., ii, passim; cf. එපීස. ., i, 17). දැනුම (ඥානය, දැනුම) ඒ හා සමානව ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ ආගම සමඟ දැන හඳුනා ගැනීම අදහස් කරයි, නමුත් අඩු මට්ටමකින් (I කොරින්ති ., i, 5). I කොරින්ති ., viii, 1-7, හි “දැනුම” යන්නෙන් අදහස් කරන්නේ සියලු මිථ්‍යාදෘෂ්ටික ආගම් නිෂ්ඵල බවත්, “එකම දෙවි කෙනෙක් සිටින බවත්, පියාණන් වන බවත්, සියල්ල එතුමා නිසා ඇති බවත්, අපි එතුමාට බවත්; සහ එකම ස්වාමීන් වන්නේ ජේසුස් ක්‍රිස්තුස් බවත්, එතුමා  කරණකොටගෙන සියල්ල ඇති බවත්‍ ය,

ප්‍රඥාවේ වචනය සහ දැනුමේ වචනය එකම ශුද්ධාත්ම දීමනාවක මට්ටම් බව පෙනේ, එනම්, ඇදහිල්ල ඵලදායී ලෙස ප්‍රකාශ කිරීමේ වරප්‍රසාදය , දිව්‍ය ඒත්තු ගැන්වීම, සැඟවුණු අභිරහස් සහ සදාචාරය සමඟ සවන්දෙන්නන්ගේ මනසට සහ හදවතට ගෙන ඒමේ වරප්‍රසාදය. ක්රිස්තියානි ධර්මයේ නියමයන්. පෙන්තකොස්ත දිනයේ (ක්‍රියා, ii) සෙනඟ අමතා ශාන්ත පේදුරුතුමාගේ කතාවෙන් ප්‍රඥාවේ හා දැනුමේ  ශුද්ධාත්ම දීමනාව ප්‍රකාශ වූ අතර, කිතුණු ඇදහිල්ලේ ප්‍රකාශකයන් ඉදිරිපත් කළ බොහෝ අවස්ථාවන්හිදී, “කෙසේද කුමක් කතා කළ යුතුද යන්න ගැන කිසිත් නොසිතා” , මක්නිසාද එය ඔවුන්ට "ඒ පැයේදී කුමක් කථා කළ යුතුද" (මතෙව්., x, 19) දෙන ලදී.

7. උපකාර කිරීම  (antilepseis, opitulationes).
තේවාචාර්‍යතුමන්ලා හා උපස්ථායකයින් විසින් සිදු කරනු ලබන දුප්පතුන්ගේ සහ රෝගීන්ගේ සේවය හා සම්බන්ධ වූ  ශුද්ධාත්ම දීමනාවයි(ක්‍රියා, vi, 1).

8. පාලනය  (kuberneseis, gubernationes) - සභාවේ පාලකයන්ට ඔවුන්ගේ අධිකාරිය විශ්වාසවන්තව ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා පිරිනමන විශේෂ ශුද්ධාත්ම දීමනාවක්. මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනාව ධූරාවලියේ සියලුම ශ්‍රේණි සමඟ, අපෝස්තුළුවරුන් සහ ඔවුන්ගේ අනුප්‍රාප්තිකයන්, රදගුරුතුමන්ලා සහ පූජකවරුන්, ගුරුවරු  සහ උපස්ථායකයන් සහ පරිපාලකයින් සමඟ සම්බන්ධ වේ.

❤️ ශුද්ධාත්ම දීමනා charismata දෙවන මාලාව (සභාවේ  බාහිර සංවර්ධනය ප්‍රවර්ධනය කිරීමට නැඹුරු වන අය) කිසිදු විශේෂ තනතුරක් සමඟ සම්බන්ධ නොවේ.
මෙම වරප්‍රසාද නව සභාවේ සාමාජිකයන් තුළ ක්‍රියාත්මක වන දෙවියන් වහන්සේගේ බලය පෙන්නුම් කරයි; මේ ශුද්ධාත්ම දීමනා කාණ්ඩය  කළේ ඇදහිලිවන්තයන්ගේ ඇදහිල්ල ශක්තිමත් කිරීම සහ පිටස්තරයින් ජේසුස් වහන්සේව ගැලවුම්කරුවාණෝ ලෙස පිළිගැනීමට ඇති අකැමැති කම දුරු කිරීම ය.

විශ්වාසය  යන ශුද්ධාත්ම දීමනාවක් ලෙස, කඳු ඉවත් කරන, යක්ෂයන් දුරු කරන ශක්තිමත් ඇදහිල්ලයි (මතෙව්., xvii, 19, 20), සහ නොසැලී දරුණුතම ප්‍රාණ පරිත්‍යාගයට මුහුණ දීමට ඉඩ දේ. ආරම්භයේ දී පොදු වූ එවැනි ඇදහිල්ලක් දෙවියන් වහන්සේ විසින් සෑම යුගයකම සාන්තුවරයන්ට සහ ප්‍රාණ පරිත්‍යාගශීලීන්ට හා බොහෝ ශුද්ධ වූ පුරුෂයන් හා කාන්තාවන්ට ලබා දී ඇත.

ප්‍රාතිහාර්ය ක්‍රියා කිරීම (energema, operatio virtutum) යනු මිනිසාගේ සාමාන්‍ය බලය ඉක්මවා ක්‍රියාවන් කිරීමට දෙවියන් වහන්සේ විසින් දෙන ලද බලයයි. මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනාව යටතේ මාර්ක් විසින් සඳහන් කරන ලද බොහෝ ලකුණු ඇතුළත් වේ (මාක් xvi, 17, 18): “මගේ නාමයෙන් ඔවුන් යක්ෂයන් දුරු කරනු ඇත: ඔවුන් අලුත් භාෂාවලින් කතා කරනු ඇත. ඔවුන් සර්පයන් රැගෙන යනු ඇත. ඔවුන් යම් මාරාන්තික දෙයක් පානය කළහොත්, එය ඔවුන්ට හානියක් නොකරනු ඇත: ඔවුන් රෝගීන් මත අත් තබනු ඇත, එවිට ඔවුන් සුව වනු ඇත. ශාන්ත පේදුරුතුමා  අශුද්ධාත්මයන්ගෙන් පීඩා විඳි දුර්වල සහ රෝගීන් සුව කරයි (ක්‍රියා, v,.15, 16); පිලිප් සමාරියේ ආශ්චර්යයන් කරයි (ක්‍රියා, viii, 6); ශාන්ත පාවුළු තුමාට ඔහුගේ අතේ එල්ලා තිබූ පොළඟාගෙන් කිසිදු හානියක් සිදු නොවිය (ක්‍රියා, xxviii, 3-5); ශාන්ත පේදුරුතුමා  තබිතා මළවුන්ගෙන් උත්ථාන කරයි (ක්‍රියා, ix, 40).

සුව කිරීම (charisma, gratia sanitatum) වෙනත් ආශ්චර්යයන් අතර ශාන්ත පාවුළු විසින් මෙය වෙන් කර ඇත, මන්ද එය බොහෝ විට නිතර නිතර හා වඩාත්ම කැපී පෙනෙන ලෙස භාවිතා වූ බැවිනි. මෙය බහු වචනයෙන් පාවුළුතුමා  භාවිතා කරනුයේ සුව වූ දුර්වලතා විශාල සංඛ්‍යාවක් සහ සුව කිරීම සඳහා භාවිතා කරන විවිධ මාධ්‍යයන් දැක්වීමට ය. ජේසුස් වහන්සේගේ නාමය උච්චාරණය කිරීමෙන් (ක්‍රියා, iii, 6), අත් තැබීමෙන්, තෙල් ආලේප කිරීමෙන්, කුරුස ලකුණෙන්.

භාෂා දීමනාව සහ (12) භාෂා අර්ථ නිරූපණය කිරීමේ දීමනාව

I කොරින්ති .xiv හි දීර්ඝ ලෙස මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනාව විස්තර කර ඇත. ග්ලෝසෝලාලියා හරියටම සමන්විත වූයේ කුමක් ද?—
(අ) එය නිහඬව නොසිට කථා කිරීම  (I කොරින්ති  xiv, 28),
නමුත්
(ආ) සෑම විටම විදේශීය භාෂාවකින් නොවේ.
පෙන්තකොස්ත දවසේදී අපෝස්තුළුවරුන් ඇත්ත වශයෙන්ම ඔවුන්ගේ අසන්නන්ගේ විවිධ භාෂා කතා කළ නමුත් කොර්නේලියස්ගේ නිවසේ තවමත් බව්තීස්ම නොවූ විජාතීන් “අන්‍යභාෂාවෙන් කථා කරමින් දෙවියන් වහන්සේව මහිමයට පත් කලෝය” (ක්‍රියා, x, 46) සහ අලුතින් බව්තීස්ම වූ එපීසවරුන් දොළොස් දෙනා කතා කළහ. භාෂාවන් සහ දිවැස් වැකි කීමෙන් (ක්‍රියා, xix, 6)

අමුතු භාෂාවක් භාවිතා කිරීමට හේතුවක් නොතිබුණි. නැවතත්, "අන්‍යභාෂාවෙන් කථා කිරීම" යන ප්‍රකාශය වෙනුවට පාවුල් විකල්ප වාක්‍ය ඛණ්ඩ භාවිතා කරයි,  (I කොරින්ති , xiv, 2, 4, 13, 14, 27)

මෙම ශුද්ධාත්ම දීමනාවේ පරමාර්ථය වූයේ සවන්දෙන්නන්ට අදහස් ඉදිරිපත් කිරීම නොව, දෙවියන් වහන්සේට යාච්ඤාවෙන් කතා කිරීමයි (1 කොරින්ති 14;., 2, 4), විදේශීය භාෂාවක් ඊට අවශ්‍ය නොවේ. අවසාන වශයෙන් - සහ මෙම තර්කය තීරනාත්මක බව පෙනේ - පාවුලුතුමා ග්ලෝසොලාලියාව සංසන්දනය කරයි, එහි බලපෑම සම්බන්ධයෙන්, නොදන්නා භාෂාවකින් කතා කිරීම; එබැවින් එය නොදන්නා භාෂාවක් නොවේ (1 කොරින්ති 14:11).

(ඇ) එය ප්‍රකාශිත භාෂාවක් විය, මන්ද කථිකයා යාඥා කරයි, ගායනා කරයි, ස්තුති කරයි (1 කොරින්ති 14:, 14-17).
(ඈ) කථිකයා යම් ආකාරයක මෝහනයක සිටියේය-"මම වෙනත් භාෂාවකින් යාච්ඤා කරන්නේ නම්, මගේ ආත්මය [pneuma] යාච්ඤා කරයි, නමුත් මගේ අවබෝධය [nous] පල රහිත ය" (1 කොරින්ති 14:14).
(ඉ) නොඇදහිලිවන්තයන් මත ග්ලෝසොලාලියා විස්මිත හැඟීම ඇති කළේය; සමහර විට එය ඔවුන්ගේ මනසට හයිරොෆාන්ට්ස්ගේ ආගමික රාවය සිහිපත් කළේය: “22 එබැවින් අන්‍ය භාෂා ඇදහිලිවතුන් උදෙසා නො ව, නො අදහන්නන්ට ලකුණකි. එහෙත් දිවැස් වැකි නො අදහන්නන්ට නො ව, ඇදහිලිවතුන් උදෙසා ය. 23 සභාවේ හැම එක් රැස්ව, හැම කෙනකුම අන්‍ය භාෂා පවසමින් සිටියදී, මේ ගැන දැනුම නො ලත් හෝ නො ඇදහිලිවතුන් එතැනට පැමිණියහොත්, ඔබ හැමගේ සිහි විකල් වෙලායි ඔවුන් නො කියා ද?
(I කොරින්ති ., xiv, 22, 23).

(ඊ) අන්‍යභාෂාවේ දීමනාව දිවැස් කීමට වඩා පහත් ය: "අනාවැකි පවසන තැනැත්තා අන්‍යභාෂාවෙන් කථා කරන්නාට වඩා ශ්‍රේෂ්ඨ ය: සමහර විට ඔහු අර්ථකථනය නොකළහොත් සභාවට දියුණුවක් ලැබෙනු ඇත" ( 1 කොරින්ති 14:,5).

(ඌ) අර්ථකථනයේ ශුද්ධාත්ම දීමනාව යනු ග්ලෝසොලාලියාවට අවශ්‍ය අනුපූරකයයි; අර්ථකථනය නොපැමිණෙන විට, අන්‍යභාෂාවෙන් කථා කරන්නා නිශ්ශබ්දව සිටිය යුතුය (1 කොරින්ති 14:,., 13, 27, 28). අර්ථ නිරූපණය යනු කථිකයා විසින්ම හෝ වෙනත් කෙනෙකුගේ කාර්යයකි (1 කොරින්ති 14:27).
එය තේරුම්ගත හැකි ස්වරූපයකින් අන්‍ය බස කථා කල යුතුය  හරියට දිවැස් නොකිය යුතුය  ආත්මයන් පිළිබඳ අවබෝධය ඇති කෙනෙක් නැත්නම්   (1 කොරින්ති 14:...28, 29).

ශාන්ත පාවුළු "භාෂා වර්ග" ගැන කතා කරයි, එයින් ගම්‍ය වන්නේ ග්ලෝසොලාලියා විවිධ ආකාරවලින් ප්‍රකාශ වූ බවයි: උදා. අපෝස්තුලුවරුන් සමඟ මෙන්, තත්වයන් අනුව අවශ්ය වූ විට විදේශීය භාෂා ආකාරයෙන්; නව භාෂාවක් ලෙස—“ආධ්‍යාත්මික ජීවිතයට ආවේණික වූ සහ සාමාන්‍ය කථනයෙන් වෙනස් වූ, නව ඇදහිල්ලේ උද්‍යෝගිමත් හැඟීමට සුදුසු බව පෙනී ගිය කථාවකි” (වයිස්සැකර්); නැතහොත් ආත්මයේ කිව නොහැකි කෙඳිරිගෑම්වල ප්‍රකාශනයක් ලෙස, , “අබ්බා, පියාණෙනි” යැයි කීමට පොළඹවන කථාවක් (රෝම., viii, 15, 26).

~ නලින් තෝමස්