මිලර්ගේ අනුගාමිකයෝ (SDA වරුන් ප්‍රධාන ලෙස)

මිලර්ගේ අනුගාමිකයෝ (SDA වරුන් ප්‍රධාන ලෙස)

මිලර්රයිට්වරුන්ට මුලින් විවිධ ප්‍රොතෙස්තන්ත  කණ්ඩායම්  හරහා අනුගාමිකයින් සිටියහ, විශේෂයෙන් බැප්ටිස්ට්, ප්‍රෙස්බිටේරියන්, මෙතෝදිස්ත සහ කැම්බලයිට් පල්ලි වලින්,

මිලර්ගේ අනුගාමිකයන්ටම ආවෙණික කණ්ඩායම් පිහිටුවා ගත්තේ 1844 සිදු වූ "මහා බලාපොරොත්තු සුන්වීමෙන්" පසුව පමණි.

ජේසුස් ක්‍රිස්තුස්ගේ ආසන්න නැවත පැමිණීම - දෙවන පැමිණීම පිළිබඳ විශ්වාසයකින් ඔවුන් එක්සත් විය. 1844 ඔක්තෝබර් 22 "මහා බලාපොරොත්තු සුන්වීමෙන්" පසුව, විශ්වාසයන් පිළිබඳ සාකච්ඡාව වරක් එක්සත් වූ මිලර්රයිට්වරුන් ඛණ්ඩනය කිරීමට පටන් ගත්තේය. ඩන්ටන් පෙන්වා දෙන්නේ ඇල්බනි සම්මන්ත්‍රණය පැවති කාලය තුළ මිලරිට්වරුන් විසින් ප්‍රධාන බෙදුම්වාදී මූලධර්ම හතරක් සාකච්ඡා කළ බවයි:

  1. යුදෙව්වන් සම්බන්ධ බයිබල් අනාවැකි.

Millerites බහුතරයක් විශ්වාස කළේ මෙම අනාවැකි වචනානුසාරයෙන් ඉටු වීමට වඩා අධ්‍යාත්මික සොයා ගන්නා බවයි; කෙසේ වෙතත්, ජෝසප් මාෂ්ගේ නායකත්වයෙන් යුත් ඇඩ්වෙන්ටිස්ට්වාදීන් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ නැවත පැමිණීමට පෙර පලස්තීනයට වාචිකව, භෞතික වශයෙන් යුදෙව්වන් නැවත පැමිණීමක් විශ්වාස කළහ.

2. කොන්දේසි සහිත අමරණීයභාවය ඇල්බනි සම්මන්ත්‍රණයේදී සාකච්ඡා නොකළ නමුත් මෙය ඉක්මනින්ම මතභේදයට තුඩු දුන්නේය.

3. ඇල්බනි සම්මන්ත්‍රණවලදී විවාදයට ලක් වූ භේදකාරී ප්‍රශ්නවලින් එකක් වූයේ සබත් ඉගැන්වීම. හත්වන දින සබත ඇල්බනි සම්මේලනයේ නියෝජිතයින් විසින් ප්‍රතික්ෂේප කරන ලද අතර, "සත්‍යයෙන් ඉවතට යන යුදෙව් ප්‍රබන්ධ සහ මිනිසාගේ ආඥාවන් සමඟ කිසිදු සම්බන්ධයක් නොමැති" බවට යෝජනාවක් සම්මත කරන ලදී.

සබත්වාදය මිලර්වාදීන් අතර සුළුතර මතයක් ලෙස පැවතුනි. නමුත් තෝමස් ප්‍රෙබල් මේ ගැන  පත්‍රිකාවක් ප්‍රකාශයට පත් කළ විට සබත ගැන සැලකිය යුතු තල්ලුවක් ලැබුණි. මේ පත්‍රිකාවක්  පළමු දිනය වෙනුවට හත්වන දිනය සබත් ලෙස පැවැත්විය යුතු බව තර්ක කරයි; A Tract, Showing that the Seventh Day Should Be Observed as the Sabbath, Instead of the First Day; "According to the Commandment

මේ පත්‍රිකාව මිලර්ගේ අනුගාමිකයින් විසින් පුළුල් ලෙස කියවන ලදී.

4. ඔක්තෝබර් 22 "මහා බලාපොරොත්තු සුන්වීමෙන් පසුව, පව්කාරයන්ගේ සිත් හැරීමේ හැකියාවේ අඛණ්ඩ හැකියාව පිළිබඳව සැලකිය යුතු සාකච්ඡාවක් ඇති විය. මෙම හැකියාව බැහැර කළ ඉගැන්වීම "වැසූ දොර" ලෙස ප්‍රසිද්ධ විය. (අනුවණ කන්‍යාවන්ට මනාලයා දොර වැසීමේ උපමාව ඇසුරෙන්)

මිලර් විසින්ම මෙය කෙටි කලක් විශ්වාස කළ නමුත් පසුව ඔහු එය වෙනස් කර ප්‍රතික්ෂේප කළේය

~ නලින් තෝමස්